Головна » Файли » Українська література » 10 клас

Ігрові матеріали до вивчення драми-феєрії Лесі Українки "Лісова пісня"
[ Викачати з сервера (59.5 Kb) ] 15.12.2008, 15:31

Ігрові матеріали до вивчення драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня»

 

Бліц-турнір

  1. Що спричинило написання Лесею Українкою драми-феєрії «Лісова пісня»? (Почуття суму на чужині за рідним Поділлям).
  2. Як довго поетеса писала цю драму? (10 – 12 днів).
  3. Чому Мавка пробудилася від сну? (Її зачарувала мелодія Лукашевої сопілки.)
  4. Якої пори року відбулася зустріч Мавки з Лукашем? (Навесні)
  5. Що трапилося у взаєминах Мавки і Лукаша? (Вони покохали одне одного.)
  6. Як звали Лукашевого дядька? (Лев)
  7. Як Лукашів дядько ставився до Мавки? (Доброзичливо)
  8. Про що Лісовик попередив Мавку? (Щоб вона не зналася з людьми.)
  9.  Як Лісовик ставився до Мавки? (Як до рідної)
  10. Як Мавка називала Лісовика? (Дідусем)
  11. У чому різниця у ставленні Лісовика до Мавки і Водяника до Русалки? (Лісовик не обмежував волю Мавки.)
  12. Кого Мавка називає Матусею? (Вербу)
  13. Кого Мавка зве сестрицею? (Березу)
  14. Плоди якого дерева Мавка називає «се кров моя»? (Калини)
  15. Як Лукашева мати ставиться до Мавки? (Недоброзичливо)
  16. Хто така Килина? (Молода сільська вдовиця)
  17. Чи заможно жили Лукаш і Килина? (Ні)
  18. Як Лукаш ставився до Килини у кінці драми? (Зневажливо)
  19. Що трапилося з дядьком Левом? (Помер)
  20. Чому було зрубано столітнього дуба? (Після смерті дядька Лева нікому було його оберігати.)
  21. Чому Лукаш пішов з дому, блукаючи по лісу у вовчій подобі? (То Лісовик помстився йому за зраду Мавці.)
  22. Що трапилося з хатою Лукаша? (Згоріла)
  23. Чим завершується драма? (Лукаш гине)

Методичні   поради:   для   проведення  бліц-турніру  клас  поділяється   на   дві  

команди, обираються помічники вчителя-ведучого для підрахунку балів, одержаних кожною командою. За правильну відповідь команді нараховується два бали. Вчитель ставить запитання, а учні-помічники рахують бали не тільки за правильну відповідь, а й фіксують, хто з учнів у кожній команді набрав найбільше балів. Відповіді учнів повинні бути лаконічними і швидкими. По завершенні бліц-турніру вчитель оголошує команду-переможницю і називає кращих учасників гри. Їх відповіді враховуються вчителем при оцінюванні знань у ході подальшого вивчення драми.

            Мета проведення бліц-турніру – це не тільки перевірка того, наскільки добре знають учні зміст драми, її головну сюжетну лінію. Запитання бліц-турніру також виявляють ті деталі, які залишаються поза увагою учнів при читанні твору, проте мають при аналізі драми-феєрії певне смислове навантаження.

 

Вікторина «Впізнай героя драми за цитатою»

  1. Я звик волю шанувати. (Лісовик)
  2. …Усякі скарби з лісу йдуть… (Дядько Лев)
  3. І що нам з того лісу за добро? (Килина)
  4. Ну, як таки, щоб воля – та пропала,

Се так колись і вітер пропаде! (Мавка)

  1. Щоб наші людські клопоти збагнути,

то треба справді вирости не в лісі. (Лукаш)

  1. Не задивляйся ти на хлопців людських. (Лісовик)
  2. Я понесу тебе в зелені гори, -

ти ж так хотіла бачити смереки. (Перелесник)

  1. Я вберу тебе, мов королівну, в самоцвіти! (Лукаш)
  2. А чи не годі вже того грання?

Все грай та грай, а ти, робото, стій? (Мати Лукаша)

  1. А я не знаю нічого ніжного, окрім берези… (Мавка)
  2. Як буду вмирати, то прийду, як звір, до лісу, -

отут під дубом хай і поховають… (Дядько Лев)

  1. Йому квітки та співи в голові! (Мати Лукаша)
  2. Ой, ті люди з-під стріх солом'яних! Я їх не зношу!

Я не терплю солом'яного духу! (Русалка)

      14. Чи ж то ганьба, що маю серце не скупе? (Мавка)

      15. Кохання – як вода, - плавке та бистре,

            рве, грає, пестить, затягає й топить. (Русалка)

      16. …А все ж я мушу признатися – таки старого шкода,

            бо він умів тримати з нами згоду. (Куць)

      17. Ти б іще зібрав сюди усіх відьом із лісу. (Мати Лукаша)

      18. …А ти бідуй з свекрушиськом проклятим, -

            ні жінка, ні вдова – якась покидька! (Килина)

      19. Я, жінко, бачу те, що ти не бачиш…

            Тепер я мудрий став… (Лукаш)

            Методичні поради: вікторина може бути використана на уроці як засіб перевірки знання учнями змісту драми, що не вимагає багато часу. З питаннями вікторини можна звертатися як до всього класу, так і до окремих учнів індивідуально.

 

Повний текст матеріалу Ви можете завантажити із сервера.

Категорія: 10 клас | Додав: ukrvchytel
Переглядів: 4151 | Завантажень: 4482 | Рейтинг: 3.4/5
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]